تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
آموزش گیتار با 55 اپلیکیشن برتر موبایل (رایگان)
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:13 | بازدید : 375 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در لیست 11 اپلیکیشن آموزش گیتار کدام اپلیکیشن ها قرار دارند؟ بهترین اپلیکیشن آموزش آنلاین گیتار کدام اپلیکیشن میباشد؟ برترین اپلیکیشن یادگیری گیتار آنلاین کدام اپلیکیشن میباشند؟ بهترین اپلیکیشن آموزش مجازی گیتار کدام اپلیکیشن میباشد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

یادگیری و نواختن یک ساز، اصلا آسان نیست. نواختن ساز گیتار و یادگیری آن، بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می رسد، اما ارزش تلاش را هم دارد. یادگیری یک ساز، یکی از با ارزش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طول عمر خود انجام دهید. در عین حال، یادگیری آن به تنهایی و بدون هیچ کمک خارجی، بسیار دشوار است. از راه‌های برتر برای یادگیری این ساز، استفاده از اپلیکیشن یادگیری گیتار است.

خوشبختانه، تعداد زیادی برنامه موبایل به صورت رایگان وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری نواختن گیتار از آن‌ها استفاده کنید. این برنامه‌های اندروید و iOS با سرعت خوبی به یادگیری شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که حتی اگر کاملا مبتدی باشید، گیتار را با اعتماد به نفس بیشتری بنوازید.حال ما در این مقاله‌ی جالب در مجله اینترنتی ماهتوتا،درباره‌ی یادگیری ساز گیتار با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل صحبت می‌کنیم.

آموزش گیتار

اگر اراده‌ی کافی داشته باشید، با استفاده از اپلیکیشن یادگیری گیتار به صورت رایگان، گیتار را یاد می‌گیرید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا 11 اپلیکیشن یادگیری رایگان گیتار را زیر ذره‌بین قرار دهیم و نقد و بررسی کنیم.

Real Guitar

Real Guitar یک شبیه‌ساز بسیار عالی گیتار است. این برنامه می‌تواند هم گیتار آکوستیک و هم گیتار الکتریک را برای شما شبیه‌سازی کند. این اپلیکیشن یادگیری گیتار، هم روی تبلت‌ها و هم در گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. همچنین از ویژگی چند لمسی هم پشتیبانی می‌کند که برای بخش آکورد بسیار مهم است، اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای استفاده از این ویژگی، باید دستگاهی داشته باشید که آن را پشتیبانی کند.

حتما بخوانید » آموزش ویولون آنلاین معرفی ؛ 20 کانال برتر یوتیوب برای آموزش آنلاین ویولون

نکته جالب‌تر هم این است که برنامه آهنگ‌هایی دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید و هم‌زمان با آن آهنگ، شروع به نواختن کنید. همچنین از مزایای دیگر آن، حالت ضبط و اشتراک به صورت MP3 است. این مورد به این معنی است که می‌توانید آهنگ‌هایی بسازید، آن‌ها را پخش کنید و (برای بعد) ضبط کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » آموزش خواندن نت های پیانو

Perfect Ear

در حالی که Perfect Ear یک برنامه خاص برای گیتار نیست، برای هر کسی که می‌خواهد نواختن گیتار یا هر ساز موسیقی دیگری در این زمینه را یاد بگیرد، بسیار مفید است. به طور خلاصه، هدف آن توسعه دو مهارت حیاتی یعنی ریتم و موزیک است که هر نوازنده باید تمرین کند.

حتما بخوانید » آموزش جواهرسازی ؛تمام نکاتی که قبل از شروع،باید بدانید 2022

Perfect Ear با تمرین‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود تا به شما کمک کند با موسیقی راحت باشید و آن را به‌خوبی درک کنید. همچنین مربی‌هایی برای درست‌خوانی نت و آواز نت دارد. اگر در تشخیص صداهای مختلف مشکل دارید، قطعا به این برنامه نیاز دارید. اگر قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ی نوازندگی شوید و در آینده آهنگ‌سازی کنید، Perfect Ear حاوی مقالاتی درباره‌ی تئوری موسیقی است که به شما کمک زیادی می‌کند.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

GuitarTuna

سومین اپلیکیشن یادگیری گیتار، GuitarTuna است. تعداد زیادی برنامه موبایل وجود دارد که می‌توانند به شما در کوک کردن گیتار کمک کنند، اما GuitarTuna بین آن‌ها، بهترین است. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید ویولن، ویولن سل، بانجو و تعدادی دیگر از سازهای زهی محبوب را هم اجرا کنید. بنابراین اگر بعدا ساز دیگری را انتخاب کنید، نیازی به یافتن برنامه دیگری نخواهید داشت.

حتما بخوانید » آموزش ادیت عکس حرفه‌ ای‌

فرآیند کوک گیتار به این شکل است که در ابتدا شما سیم گیتار را می‌پیچید و یک نت را می‌زنید. سپس برنامه با میکروفون به صدای دستگاه شما گوش می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که صدا به‌عنوان کدام نت ثبت می‌شود. این امر تنظیم و کوک گیتار را برای یک فرد مبتدی بسیار آسان می‌کند، اما حتی به‌عنوان یک متخصص هم می‌توانید از آن برای گرفتن بهترین نتیجه، کمک بگیرید

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » آموزش عکاسی

smartChord

اگر یک برنامه همه‌کاره برای گیتاریست‌ها می‌خواهید، SmartChord یک انتخاب عالی است. این برنامه به‌عنوان یک اپلیکیشن برای یادگیری تمام آکوردها و انگشتان مختلف روی fretboard گیتار شروع شد، اما از آن زمان به بعد، به برنامه‌ای جامع‌تر تبدیل شده است.

حتما بخوانید » آموزش ثبت عکس‌های خارق‌العاده با 11 نکته‌ی ساده

آکورد‌یاب معکوس واقعا مفید است، اما smartChord همچنین ویژگی‌هایی همچون تعیین آهنگ، صدها تنظیم از پیش تعریف شده، یک مترونوم اصلی، یک گیتار مجازی (برای زمانی که نمی‌توانید گیتار واقعی خود را استفاده کنید) دارد. متأسفانه این برنامه فقط برای اندروید ارائه شده است و نسخه ویژه برای گوشی‌های موبایل آیفون ندارد.

دانلود از گوگل پلی

حتما بخوانید » آموزش چرم دوزی

Metronomerous

اکثر برنامه‌های مترونوم خیلی ابتدایی هستند. زمانی که شما مبتدی هستید کار شما را راه می‌اندازند، اما با بهبود مهارت‌های خود به سرعت به محدودیت‌های آن‌ها می‌رسید. به محض این که به آن نقطه رسیدید، باید از Metronomerous استفاده کنید، زیرا یکی از بهترین برنامه‌های مترونوم در سراسر جهان است. این برنامه هم مانند برنامه قبل، تنها نسخه اندروید دارد.

حتما بخوانید » آموزش روبان دوزی

رابط کاربری این برنامه ممکن است که در ابتدا برای شما کمی ترسناک باشد، اما این فقط به این دلیل است که می‌تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد. این اپلیکیشن می‌تواند در طول میزان‌ها بی‌صدا شود تا مطمئن شوید که در سرعت مناسب هستید.

یادگیری گیتار

اگر فقط به یک ضرب اولیه نیاز دارید، ممکن است که استفاده از آن، زیاد منطقی نباشد، اما زمانی که ریتم آهنگ معمول نیست، Metronomerous تنها اپلیکیشنی است که به شما آزادی لازم را می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی

حتما بخوانید » آموزش دوخت ماسک

Justin Guitar

جاستین گیتار یکی از بهترین سایت‌ها برای آموزش نوازندگی گیتار است. اکثر نوازندگان مبتدی در ابتدای کار، از این سایت بسیار کمک می‌گیرند. این وب‌سایت میزبان تعداد زیادی درس از جاستین ساندرکو است، که اصول اولیه ساز را به سادگی توضیح می‌دهد و شما را همراهی می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شروع به نوازندگی گیتار کنید.

حتما بخوانید » آموزش اضافه کردن صدا به فیلم

این برنامه هر چیزی را که می‌توانید درباره‌ی گیتار نیاز داشته باشید، به شما ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰۰ آهنگ دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید تا بتوانید آن آکوردها را کاملا درست بزنید. این برنامه همچنین پیشرفت شما را در تمام درس‌ها ردیابی و بررسی می‌کند و در حین یادگیری، به شما امتیاز می‌دهد. بنابراین می‌توانید پیشرفت خود را به طور کامل در این برنامه متوجه شوید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید : آموزش رنگ کردن مو با آبلیمو

Yousician

استفاده از برنامه‌ها به‌عنوان تیونر و یا حتی استفاده از جست‌وجوی Google برای کوک کردن گیتار و یا یادگیری برخی آکوردها بسیار خوب است، اما چگونه می‌دانید که واقعا درست می‌نوازید؟ آیا این که صدایی که از گیتار شما بیرون می‌آید، واقعا خوب است و انگشتان شما هم به‌درستی قرار گرفته‌اند؟

حتما بخوانید آموزش تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن 11 روش خانگی

در حالی که ممکن است هرگز جایگزینی برای یک معلم واقعی وجود نداشته باشد،این برنامه بسیار به آن نزدیک می‌شود. این برنامه دارای راهنمای ویدیویی گام به گام است که دروس طراحی شده توسط معلمان موسیقی را به شما آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن گیتار

این اپلیکیشن، موضوعاتی مانند آکورد، نواختن، ملودی‌ها، انگشت‌گذاری و چیزهای دیگر را به طور کامل پوشش می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 555 کپشن خاص و جدید + ( عکس ) متن ناب برای اینستاگرام

Guitar 3D

اگر مبتدی هستید و می‌خواهید که آکوردها را به‌خوبی یاد بگیرید، Guitar 3D یک برنامه عالی برای کمک به شما است. این برنامه شامل تمام آکوردهایی است که برای شروع به کار، به آن‌ها نیاز دارید. تنها سختی این برنامه در ابتدای کار، این است که آن‌ آکورد‌ها را به صورت سه‌بعدی به کاربران خود نشان می‌دهد. این بدان معنی است که شما می‌توانید به سرعت ببینید که انگشتان شما باید در کجای گیتار قرار بگیرند، پس در عین سختی، امکانات خوبی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما بخوانید » 444 عکس پروفایل خاص مفهومی و خاص ناب

نه تنها موضوع قبلی، بلکه انتقال انگشت بین تغییرات آکورد را هم نشان می‌دهد، که در هنگام تلاش برای یادگیری یک آهنگ بسیار مهم است. این برنامه همچنین بخش‌هایی را که برای پخش نیاز دارید برجسته می‌کند و حالت تقسیم صفحه را ارائه می‌دهد تا بتوانید هر دو دست را به وضوح ببینید. در کنار این درس‌ها، آزمون‌هایی برای آزمایش دانش شما درباره‌ی آکوردها هم وجود دارد. با استفاده از این اپلیکیشن، به‌زودی استاد آکورد‌های گیتار می‌شوید. پس همین حالا با استفاده از لینک‌های زیر، این برنامه را نصب کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 222 عکس پروفایل ناب مفهومی و خاص

Andy Guitar

نهمین اپلیکیشن یادگیری گیتار ،Andy Guitar است. Andy Guitar برنامه دیگری است که توسط یک معلم برتر ارائه شده‌است. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، این مربی اندی نام دارد و او شما را از طریق انبوهی از درس‌ها و آموزش‌های آهنگ، همراه با پاسخ به رایج‌ترین سؤالاتی که گیتاریست‌های جدید می‌پرسند، راهنمایی می‌کند.

حتما بخوانید » تافل یا آیلتس تفاوت آزمون ها کدام بهتر و معتبرتر است؟ 2021

اندی یک معلم بزرگ و بسیار صبور است. دروس در این برنامه، به طور واضح ارائه شده و پیشرفت شما در آن واضح است. بنابراین احساس خواهید کرد که به‌سرعت در حال یادگیری هستید. یکی از چیزهای عالی درباره‌ی اپلیکیشن، این است که در واقع آهنگ‌های مدرن را هم به شما آموزش می‌دهد. اغلب برنامه‌های گیتار تمایل دارند روی آهنگ‌های کلاسیک‌ و راک تمرکز کنند، اما اندی به‌راحتی بین برنامه‌هایی مانند The Beatles و Maroon 5 ترکیب می‌شود.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » افزایش فروش با 22 جمله تبلیغاتی موثر

3000 Chords

آموزش گیتارآموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار  

اگر یک برنامه ساده می‌خواهید که مملو از تمام آکوردهایی باشد که می‌خواهید یاد بگیرید، ۳۰۰۰ آکورد برای شما مناسب است. این برنامه به اندازه برخی از برنامه‌های دیگر فهرست شده در این مقاله شیک و زیبا نیست، اما ساده است و دقیقا شما را به هدف خود می‌رسد. همچنین یک پایگاه داده عالی و رایگان از chord diagrams می‌باشد.

حتما بخوانید » بهترین اپلیکیشن های (آیفون) و (اندروید) 2022

۳۰۰۰ Chords نه تنها آکوردها را به شما نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند آن‌ها را برای شما پخش کند تا بتوانید صدا‌ها را مطابقت دهید. همچنین بازی‌های آموزشی آکورد و گوش دارد تا بتوانید تئوری ساده گیتار را هم یاد بگیرید. همچنین از بزرگ‌ترین مزایای آن، می‌توان به این نکته اشاره کرد که از نوازندگان گیتار چپ دست هم پشتیبانی می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

سخن پایانی

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا،برخی از بهترین برنامه‌هایی که به شما در یادگیری نواختن گیتار کمک می‌کنند را نقد و بررسی کردیم. از آن جایی که شما هرگز نمی‌توانید یادگیری نوازندگی گیتار را به پایان برسانید، باید بدون توجه به سطح تجربه خود، از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین برخی از افراد در ابتدای کار نمی‌دانند که به ساز گیتار علاقه واقعی دارند یا خیر! در نتیجه با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به صورت رایگان علاقه و پشتکار خود را هم محک بزنید.

حتما بخوانید » یادگیری گرامر زبان انگلیسی با 11 اپلیکیشن برتر

آیا شما هم تا به حال برای یادگیری یک ساز از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با مجله اینترنتی ماهتوتا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید » آموزش نجوم به کودکان با 11 توصیه سودمند


موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کپی رایت عکاسی و عکس ؛ هرآنچه باید بدانید 22:22
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:5 | بازدید : 384 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

کپی رایت عکاسی چیست و نحوه ثبت کپی رایت آثار هنری عکاسی به چه صورت میباشد؟ آثار عکاسان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند که قانون کپی رایت از آنها حمایت کند؟ آیا آثار هنری عکاسی در ایران حمایت می‌شوند؟ از کجا بفهمیم عکسی که در اینستاگرام یا فضای اینترنت می‌بینیم، تحت حمایت کپی رایت است؟ برای اینکه کپی رایت یک عکس را نقض نکنیم، چه کنیم؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

آثار عکاسان یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین آثار هنری هستند. شاید خلق عکس کار ساده‌ای به نظر برسد، اما اصلا این‌طور نیست. عکاس برای تولید یک عکس هنری باید ذوق، خلاقیت و مهارت لازم را داشته باشد. استفاده از عکسی که کپی رایت دارد، صرفا به این دلیل که در اینترنت پیدا شده است، نه اخلاقی است و نه قانونی. بسیاری از تصاویری که در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم، تحت حمایت کپی رایت هستند. شما چقدر راجع به کپی رایت عکس می‌دانید؟در ادامه با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید.

وضعیت حمایت قانونی از کپی رایت آثار هنری عکاسی چگونه است؟

کپی رایت عکاسی

زیر پا گذاشتن کپی رایت عکس‌های هنری اتفاقی است که نمونه‌های آن را فراوان دیده‌ایم. بسیار شنیده‌ایم که آثار هنرمندی عکاس بدون کسب اجازه از او یا بدون ذکر نام او برای مقاصد تجاری استفاده شده است. حتی اتفاق افتاده که نهادهای عمومی عکسی را که در یک خبرگزاری تولید شده بدون درج نام عکاس و بدون کسب اجازه از او در بنرهای شهری استفاده کنند. با گسترش اینترنت و استفاده بیشتر افراد از آن، کپی رایت عکس‌ها بیشتر از قبل نادیده گرفته می‌شود.

کپی رایت عکاسی

البته بیشتر کشورهای جهان برای جلوگیری از نقض کپی رایت عکاسی قوانین و مقررات مختلفی وضع کرده‌اند. در سطح بین‌المللی نیز تلاش‌های فراوانی در این زمینه انجام شده است. کنوانسیون برن مهم‌ترین مقرره‌ای است که از کپی رایت آثار هنری حمایت می‌کند. سازمان جهانی مالکیت فکری نیز با همین هدف تأسیس شده است. در کشور ما هنوز قانون جامعی در این رابطه تصویب نشده است. با این حال، در ایران با قوانین مختلف از کپی رایت آثار هنری حمایت شده است. مهم‌ترین این قوانین عبارت‌اند از:

  • قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان؛
  • قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی؛
  • قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای؛
  • قانون مطبوعات؛
  • قانون تجارت الکترونیک.

آثاری که قانون کپی رایت از آنها حمایت می‌کند چه ویژگی‌هایی دارند؟

کپی رایت عکاسی

برای اینکه از آثار هنری حمایت قانونی شود، باید ویژگی‌هایی داشته باشند. عکس‌ها نیز از این اصل مستثنی نیستند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • اصیل و ابتکاری‌بودن؛
  • محسوس‌بودن شکل اثر؛
  • اعلان مشخصات؛
  • ثبت اثر؛
  • مشروعیت اثر؛
  • نشر اثر برای نخستین بار در ایران.

برای اینکه با این شرایط بیشتر آشنا شوید، هرکدام را مختصر توضیح می‌دهیم.

اصیل و ابتکاری‌بودن

اصیل و ابتکاری‌بودن اولین شرط حمایت از یک عکس به‌عنوان اثر هنری است. اصیل‌بودن اثر هنری به‌زبان ساده یعنی کپی نشده باشد و هنرمند با خلاقیت خودش آن را ایجاد کرده باشد. اگر دو عکاس از یک منظره عکس بگیرند، قانون کپی رایت از اثر هر دو حمایت می‌کند زیرا هر دو برای عکاسی از خلاقیت خود استفاده کرده‌اند و هرکدام برای تنظيم نور، زاويه عکس و چيدمان آن روش خاص خود را داشته‌اند.

محسوس‌بودن شکل اثر

قانون نمی‌تواند از افکار و ایده‌های افراد برای عکاسی حمایت کند. باید اثر هنری خلق شده باشد تا از آن حمایت شود.

اعلان مشخصات

برای حمایت از کپی رایت عکس باید مشخصات آن ذکر شده باشد از جمله نام عکاس و تاریخ انتشار.

ثبت اثر

طبق قوانین ایران، ثبت اثر هنری شرطی اختیاری است. اثر هنری به‌محض اینکه تولید شود، مورد حمایت قانونی قرار می‌گیرد. البته ثبت اثر این فایده را دارد که راحت‌تر می‌توان انتساب اثر به هنرمند را اثبات کرد. علاوه بر این، تشخیص انقضای مدت حمایت از اثر نیز ساده‌تر خواهد بود. در ایران برای ثبت یک اثر هنری باید به سامانه ثبت اثر ادبی و هنری مراجعه کرد. این سامانه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مشروعیت اثر

در ایران، آثار هنری مانند عکس در صورتی قابل‌حمایت هستند که خلاف شرع و قانون نباشند.

نشر اثر برای نخستین بار در ایران

در قوانین و مقررات بیشتر کشورها، حمایت قانونی از اثر هنری مشروط بر این است که برای نخستین بار در آن کشور منتشر شده باشد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کپی رایت عکس برای حمایت از حقوق صاحب اثر

مدت حمایت از حق کپی رایت اثر چقدر است؟

حمایت از حق نشر آثار هنری محدود به بازه زمانی مشخصی است. این بازه زمانی در قوانین کشورهای مختلف متفاوت است. در کشور ما آثار عکاسان تا ۳۰ سال پس از نشر حمایت می‌شوند.

فایده کپی رایت چیست؟

حال که راجع به کپی رایت توضیح دادیم، ممکن است برایتان این سؤال پیش بیاید که فایده کپی رایت چیست؟ فایده تشخیص اینکه کدام اثر متعلق به کدام هنرمند است چیست؟ جواب ساده است. وقتی مشخص شود یک اثر هنری مانند عکس متعلق به کسی است، حقوق معنوی و مادی اثر به او می‌رسد. به‌طور کلی، هر اثر هنری دو نوع حق برای صاحبش ایجاد می‌کند:

  • حقوق معنوی: حقوقی که از شخصیت، اعتبار و شهرت هنرمند حمایت می‌کنند. یعنی به‌موجب این حقوق، اثر هنری منتسب به هنرمند است و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق را از او بگیرد.
  • حقوق مادی: همان طور که از اسمش مشخص است، به مسائل مادی اثر مربوط می‌شود. حق انتشار یک اثر هنری مهم‌ترین حق مادی آن است. به‌موجب همین حقوق است که هنرمند می‌تواند عکس خود را به دیگری اجاره بدهد، بفروشد یا هرطور که می‌خواهد آن را به نمایش بگذارد.

استثناهای نقض کپی رایت

هرچند نادیده‌گرفتن کپی رایت در قوانین و مقررات کشورهای مختلف ممنوع است، استثناهایی نیز وجود دارد. مهم‌ترین این استثناها که به آثار عکاسی مربوط می‌شوند عبارت‌اند از:

  • استفاده منصفانه؛
  • استفاده‌کردن برای اهداف روزنامه‌نگاری.

استفاده منصفانه یعنی چه؟

در قوانین و مقررات کشورهای مختلف، استفاده منصفانه از آثار هنری به‌شرط ذکر نام صاحب اثر اشکالی ندارد. معنای ساده استفاده منصفانه این است که اثر هنری را با هدف تجاری استفاده نکنید یا استفاده شما به میزانی نباشد که حق عکاس زیر پا گذاشته شود. مثلا از عکس برای طراحی سایت یا زمینه آن استفاده نکنید. نمونه بارز استفاده منصفانه از عکس در فضای آنلاین، استفاده از آن در مقاله‌ای آموزشی است. برای اینکه منظور نویسنده راحت‌تر بیان شود، مجبور است از عکس‌ها استفاده کند. البته حتی در صورت استفاده منصفانه از عکس‌ها هم باید نام صاحبان آنها ذکر شود.

استفاده از عکس‌ برای اهداف روزنامه‌نگاری

کنوانسیون برن مهم‌ترین مقرره بین‌المللی درباره کپی رایت آثار هنری است. طبق مقررات این کنوانسیون استفاده از آثار صوتی و تصویری با هدف روزنامه‌نگاری بلامانع است. البته در این مقررات تأکید شده که حتی برای این منظور نیز باید نام منبع اثر روشن ذکر شود.

کپی رایت عکس در اینستاگرامکپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی

کپی رایت عکس در اینستاگرام

سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی قوانین سفت و سختی برای حمایت از کپی رایت دارند. اینستاگرام که شبکه‌ای اجتماعی بر پایه تصاویر است، بیش از همه سخت‌گیری می‌کند. حتما برایتان اتفاق افتاده که عکسی را در صفحه اینستاگرام بارگذاری کنید و با اخطار نقض کپی رایت مواجه شوید. برای جلوگیری از حذف عکس‌های حمایت‌شده با قانون کپی رایت توسط اینستاگرام، باید به دو سؤال پاسخ بدهیم:

  • از کجا بفهمیم عکسی که در اینستاگرام می‌بینیم، تحت حمایت کپی رایت است؟
  • برای اینکه کپی رایت یک عکس را نقض نکنیم، چه کنیم؟

معمولا تصاویری که در یک صفحه اینستاگرام بارگذاری می‌شوند متعلق به صاحب آن صفحه‌اند. درج نام عکاس در گوشه تصویر و واترمارک نام صاحب عکس دو ویژگی اصلی عکس‌های دارای کپی رایت است. در صورتی که شخصی بدون رعایت کپی رایت عکاس اثر او را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کند، با گزارش این کار به اینستاگرام عکس مربوطه حذف می‌شود. اینستاگرام در این زمینه بسیار سخت‌گیر است. کاربران در صورت مشاهده نقض کپی رایت می‌توانند این موضوع را از طریق فرم مخصوص کپی رایت گزارش دهند. البته برای جلوگیری از نقض کپی رایت در اینستاگرام راه‌هایی وجود دارد:

  1. از صاحب عکس اجازه بگیرید. شما می‌توانید خیلی راحت از طریق دایرکت اینستاگرام با صاحب عکس در ارتباط باشید. در بعضی از صفحات اینستاگرام نیز ایمیل صاحب صفحه قرار داده شده است. به او پیام بدهید و برای استفاده از عکسش اجازه بگیرید. حتی می‌توانید در بخش نظرات، از صاحب عکس اجازه بگیرید.
  2. از امکانات اینستاگرام استفاده کنید. روش‌هایی مانند تگ‌کردن صاحب اثر، آوردن اسم او در بخش توضیحات عکس یا اشتراک عکس در استوری را امتحان کنید. با استفاده از این امکانات به اینستاگرام نشان خواهید داد که قصد نقض کپی رایت عکس‌ها را ندارید.

سایت‌هایی برای استفاده رایگان از عکس‌ها

کپی رایت عکسکپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی کپی رایت عکاسی

تصور کنید بخواهیم یک مقاله راجع به یک کتاب بنویسیم، اما از تصویر کتاب استفاده نکنیم. کار کمی سخت می‌شود! اگر بخواهیم مقاله آموزشی بنویسیم هم همین‌طور. برای حل این مشکل راهی وجود دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از وب‌سایت‌هایی است که برای استفاده رایگان از عکس‌ها ایجاد شده‌اند، وب‌سایت‌هایی که امتیاز نشر برخی از عکس‌ها را خریده‌اند و برای استفاده رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مثلا این وب‌سایت‌ها:

  • https://www.pexels.com
  • https://avopix.com
  • https://picspree.com
  • https://littlevisuals.co

کلام آخر

در سراسر جهان قوانین و مقررات مختلفی برای حمایت از کپی رایت عکس وجود دارد. در قوانین کشور ما نیز از کپی رایت یا حق مؤلف آثار هنری عکاسی حمایت شده است. هر هنرمندی به‌محض خلق اثر هنری مالک آن است. عکاسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پیداکردن عکس از اینترنت یا اینستاگرام به‌هیچ‌وجه توجیه خوبی برای زیر پا گذاشتن کپی رایت آن نیست، بنابراین بهتر است همیشه قبل از استفاده از یک عکس این سؤال را از خودمان بپرسیم: «آیا استفاده من از این عکس، کپی رایت آن را نقض می‌کند؟» البته وب‌سایت‌هایی هم وجود دارند که حق امتیاز نشر عکس‌ها را از صاحبانشان می‌خرند. استفاده از عکس‌های این وب‌سایت‌ها نقض کپی رایت عکس‌ها نیست.



موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


22 بازی رایگان ایکس‌باکس (برتر)
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:3 | بازدید : 422 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در لیست بهترین 11 بازی رایگان ایکس‌باکس (برتر) Xbox کدام بازی ها قراردارند؟ بهترین بازی های رایگان ایکس‌باکس (برتر) کدام بازی ها میباشند؟ برترین بازی های رایگان ایکس‌باکس Xbox (برتر) کدام بازی ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

به طور کلی بازی‌های ویدئویی سرگرمی ارزانی نیستند. با اینحال با پتانسیل بسیار بالای بازی‌های رایگان ما شاهد موارد بسیاری در این دسته هستیم. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید کاتالوگ خود را گسترش دهید بدون اینکه ذره‌ای هزینه پرداخت کنید. اگر برایتان سؤال است که چگونه شرکت‌ها از این موارد درآمد کسب می‌کنند پاسخش در پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. برای مثال یک اسکین یا یک آیتم که شما بسیار به آن علاقه‌ دارید و مجبور هستید آن را بخرید.

11 بازی رایگان ایکس‌باکس

در این لیست ما تعدادی از بازی‌های رایگان برای کنسول‌های مایکروسافت را برای شما آورده‌ایم. ما تمام سعی خود را کردیم تا اکثر سبک‌ها در آن قرار بگیرد و سلایق بسیار تحت پوشش آن باشند،با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید.

دنیای تانک‌ها (World of Tanks)

تهیه‌کننده: Wargaming / سازنده: Wargaming
سبک: چند نفره‌ی آنلاین

بازی World of Tanks

این بازی نیز حدود ۱۰ سال پیش عرضه شد. با اینحال از همان زمان عرضه عنوانی متفاوت بود. این بازی به شما کلکسیون گسترده‌ای از وسایل نقلیه جنگی را ارائه خواهد داد. از طرفی بخش چند نفره آن نیز هنوز یکی از بهترین موارد آنلاین این مدت است.

شما در بخش چند نفره، در برابر افراد دیگر با وسایل نقلیه مبارزاتی مخصوص خود قرار گرفته و شروع به جنگ می‌کنید. از طرفی حالت واقع گرایانه موجود به همراه پشتیبانی زیاد شرکت سازنده باعث شده تا دنیای تانک‌ها همچنان زنده باقی بماند. نکته جالب اینجاست که تا الان کرکترهای بسیاری در این بازی حضور داشته‌اند و به همین دلیل تنوع آن نیز بسیار است.

حتما بخوانید »11 بازی برتر که به مسائل مهم اخلاقی می‌پردازند

براولهالا (Brawlhalla)

تهیه‌کننده: Ubisoft / سازنده: Blue Mammoth Games
سبک: مبارزه‌ای

بهترین بازی رایگان ایکس‌باکس

در این مدت بازی‌های بسیاری در زمینه فایتینگ منتشر شده‌‍‌اند که از سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros) الگو گرفته‌اند. در این میان براولهالا یکی از موارد بسیار خوب است.

این بازی با کرکترهای بسیار جذاب و مکانیسم جالب، باعث شده تا در این مدت مخاطبان زیادی بدست آورد. نکته جالب این بازی کرکترهای آن است که اکثراً آشنا بوده از بازی‌های قدیمی هستند. با وجود این کرکترها شما می‌توانید تعدادی از مبارزاتی که همواره در مورد آن‌ها فکر می‌کردید را بسازید.

برای مثال لارا کرافت در برابر یک وایکینگ یا شخصیت‌های دیگر. به عنوان یک بازی رایگان براولهالا در محتوای خود بسیار بخشنده است. به حدی که تقریباً تمام کرکترها و نقشه‌های آن رایگان است. همینطور اینکه با توجه به اکشن بسیار زیبای این بازی قرار است حسابی درگیر آن شوید.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌ های کامپیوتر

ندای وظیفه: وارزون (Call of Duty: Warzone)

تهیه‌کننده: Activision / سازنده: Infinity Ward
سبک: اکشن اول شخص بتل رویال

بازی Warzone

شاید بتوان این بازی را در قله بهترین بازی‌های بتل رویال دانست. در اصل وارزون هرچیزی که شما از یک بازی بتل رویال بخواهید در خود دارد. نقشه‌ها گنجایش بیش از ۱۵۰ بازیکن را داشته و این بازی مدام حلقه حضور بازیکنان را تنگ‌تر می‌کند. به همین علت شما مدام با بازیکنان روبرو خواهید شد.

از طرفی تعدادی حالت جدید نیز به بازی اضافه شده تا به تنوع آن اضافه کند. از طرفی گیم‌پلی بازی نیز مشابه ندای وظیفه‌های دیگر است. یک گیم‌پلی بسیار کامل که حدود ۱۰ سال است این مجموعه را به پیش می‌برد.

اوایل بازی نیز شما با یک سری راهنما روبرو خواهید شد تا کامل بازی را به شما بیاموزند. در اصل وارزون یک محتوای اضافه نسبت به مجموعه ندای وظیفه است ولی از بسیاری از موارد اصلی بهتر است!

حتما بخوانید » بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید

هیلو اینفینیت (Halo Infinite)

تهیه‌کننده: Xbox Game Studios / سازنده: ۳۴۳ Industries
سبک: اکشن اول شخص، چند نفره آنلاین

بازی Halo Infinite

هیلو اینفینیت با وجود اینکه یک بازی جدید است اما عملکرد بسیار خوبی در زمینه آنلاین داشته است.

مایکروسافت تصمیم گرفت تا ۲۰ سالگی ایکس‌باکس را به بهترین نحو جشن بگیرد. ازن شرکت با عرضه هیلو اینفینیت و مخصوصاً بخش رایگان چند نفره آن این کار را انجام داد.

در مقایسه با موارد قبلی هیلو که توسط ۳۴۳ ساخته شده بود به نظر می‌رسد اینفینیت یک بازی بالغ‌تر است. به حالتی که این شرکت دست از نوآوری برداشته و تصمیم گرفته تا کاری را کند که هیلو در آن بسیار خوب است. بخش داستان رایگان نیست ولی بخش آنلاین آن کاملاً رایگان بوده و به شدت خوب است. قطعاً هیلو جدید جا برای پیشرفت دارد ولی به جرأت یکی از بهترین بازی‌های شوتر آنلاین موجود در حال حاضر است.

حتما بخوانید » بازی ‌گروهی

غریزه قاتل (Killer Instinct)

تهیه‌کننده: Xbox Game Studios / سازنده: Double Helix Games، Iron Galaxy Studios
سبک: مبارزه‌ای

بازی Killer Instinct

غریزه قاتل یکی از عناوین قدیمی در زمینه فایتینگ است. شاید بتوان این بازی را یک عنوان آندرریتد نامید به دلیل اینکه به شدت مهیج است. یکی از نکات منفی این بازی رایگان بودن تنها یک کرکتر موجود در آن است. به همین دلیل شما را مجبور خواهد کرد تا هزینه بیشتری برای تجربه آن بپردازید.

بازی Xbox

با اینحال به راحتی غریزه قاتل با مورتال کامبت و استریت فایتر رقابت می‌کند. با وجود گذشت چندسال از عرضه این بازی همچنان با گیم‌پلی سریع و حس خوب ضربه یک تجربه بسیار عالی را در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر شما از آن لذت ببرید می‌توانید آن را به راحتی از فروشگاه مایکروسافت یا از طریق گیم‌پس خریداری کنید.

حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره

راکت لیگ (Rocket League)

تهیه‌کننده: Epic Games / سازنده: Psyonix
سبک: چند نفره آنلاین

بازی Rocket League

ماشین‌های دارای موشک، یک توپ بزرگ و استادیوم، دقیقاً مواردی هستند که راکت لیگ را توصیف می‌کنند. نگران نباشید این استادیوم به حدی بزرگ هست که بتواند این توپ بزرگ را در بر بگیرد.

راکت لیگ با وجود چندین سال که از عرضه آن می‌گذرد همچنان یک تجربه بسیار جالب است. شما این بازی را در هیچ‌جای دیگر مشاهده نخواهید کرد از طرفی گیم‌پلی آن نیز همواره روان و خاص بوده و هیچ‌وقت تکراری نخواهد شد. به ثمر رساندن یک گل در این بازی آنقدر دشوار است که شما تا چند ماه در مورد آن صحبت خواهید کرد. بازی راکت لیگ یک تجربه اسپورت الکترونیک بسیار خوب و لذت بخش است و چیزی است که قطعاً از تجربه آن خسته نخواهید شد.

حتما بخوانید » بازی گروهی برای طرفداران مافیا

وارفریم (Warframe)

تهیه‌کننده: Digital Extremes / سازنده: Digital Extremes
سبک: نقش‌آفرینی اکشن آنلاین

بازی Warframe

وارفریم نزدیک ۱۰ سال است که در دنیای بازی‌های ویدئویی حضور دارد. این بازی را می‌توان یک الگو برای پشتیبانی از یک محصول دانست. هر آپدیت جدیدی به وارفریم محتوای بسیار با ارزشی را اضافه خواهد کرد. در سال ۲۰۱۳ زمانی که وارفریم عرضه شد تنها یک بازی ساده بود. در حال حاضر با چیزی که ۸ سال پیش بوده تفاوت بسیاری کرده و بسیار کامل‌تر شده است.

بازی ایکس‌باکس

از طرفی بخش داستانی آن نیز به شدت جالب است. بخش آنلاین وارفریم نیز به شدت گسترده بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. از طرفی با محتوای زیاد موجود در این بازی احتمال اینکه شما حوصله‌تان سر برود بسیار کم است. لذت این بازی بسیار زیاد است و از طرفی اگر تصمیم بگیرید مقداری برای آن هزینه کنید، بیشتر هم خواهد شد.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های استراتژی

دستینی ۲ (Destiny 2)

تهیه‌کننده: Bungie / سازنده: Bungie
سبک: نقش‌آفرینی اکشن، چند نفره آنلاین

بازی Destiny 2

اگر شما قصد خرید هیچکدام از بسته‌های الحاقی دستینی ۲ را ندارید، دستینی ۲ باز هم یک بازی رایگان خوب است. این بازی موارد بسیاری را به شما عرضه کرده و از طرفی شما را ساعت‌ها درگیر خواهد کرد. بخش داستان نور جدید (New Light) در حال حاضر رایگان بوده و یک تجربه بسیار خوب را در کنار بازی اصلی به شما ارائه خواهد داد. در حالت رایگان اسلحه‌های بسیاری وجود داشته و از طرفی دشمنان زیادی نیز وجود دارند.

حتما بخوانید » بازی نقش‌آفرینی

همینطور اینکه با توجه به گیم‌پلی بسیار روان این بازی بخش چند نفره آن نیز به شدت لذت بخش است. شاید بخش رایگان دستینی ۲ به اندازه بخش هزینه دار آن غنی نباشد اما یک تجربه بسیار خوب و کامل از مجموعه دستینی است. چیزی که شما را ساعت‌ها با محتوای خود درگیر خواهد کرد.

حتما بخوانید » بازی فلسفی

فورتنایت (Fortnite)

تهیه‌کننده: Epic Games / سازنده: Epic Games
سبک: بتل رویال، چند نفره آنلاین

بازی رایگان ایکس‌باکسبازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس

فورتنایت را به راحتی می‌توان یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ دانست. با به روزرسانی‌های دائم و رویدادهای بسیار به همراه حضور بسیاری از سلبریتی‌ها داخل آن فورتنایت توانست مخاطبان بسیاری جذب کند. هسته فورتنایت یک بازی بتل رویال کامل و بدون اشکال است. نکته مهم در فورتنایت استفاده از چوب و مواد دیگر برای ساخت یک محافظ یا یک خانه است.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی

شرکت اپیک که سازنده فورتنایت است این بازی را تبدیل به یک مکان برای رقابت، دوستی، خلاقیت و ارتباطات اجتماعی کرده است. چیزی که باعث شده صنعت گیمینگ حول آن بچرخد. به یاد داشته باشید که فوتنایت به طور کامل رایگان است!

ایپکس لجندز (Apex Legends)

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Respawn Entertainment
سبک: اکشن اول شخص بتل رویال

بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس

ایپکس لجندز در این مدت طرفداران بسیاری بدست آورد و توانست یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال بشود.

در سال ۲۰۱۹ الکترونیک آرتز به صورت ناگهانی بازی ایپکس لجندز را عرضه کرد. سازنده این بازی شرکت ریسپاون (Respawn) بوده و توانسته یکی از مشهورترین موارد در سبک بتل رویال باشد.

بیشتر بخوانید » 17 بازی سبک بقا Survival برای کامپیوتر (برتر)

زیبایی ایپکس در سادگی و ارتباط گسترده میان هم تیمی‌های آن است. در اصل سیستم اشاره‌ی موجود در بازی ایپکس را می‌توان بهترین مورد در سبک شوتر دانست. در کنار این موارد طراحی بی‌نظیر نقشه‌ها و گیم‌پلی بسیار روان باعث می‌شود تا تجربه ایپکس بسیار خاص باشد.

حتما بخوانید » بازی ترسناک

ریسپاون پس از عرضه نیز پشتیبانی بسیار خوبی از این بازی کرد. به صورتی که تمرکز آن بیشتر روی کیفیت بود تا روی کمیت. به همین دلیل این بازی تغییرات زیادی در این مدت کرده اما همواره بهتر شده است.

در ادامه بخوانید » ایکس باکس سری اس ۴ ترافلاپس قدرت GPU و ۷.۵ گیگ رم

برچسب‌ها: بازی , مجله بازی , گیم ,

موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حرفه‌ای شدن ؛ چگونه حرفه ای شویم؟غلبه بر نیروی مقاومت درونی 11:11
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:1 | بازدید : 354 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

حرفه‌ای شدن نیازمند چیست؟ چگونه حرفه ای شویم؟ چگونه با غلبه بر نیروی مقاومت درونی حرفه ای شویم؟ مقاومت درونی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

چیزی در درون همه‌ی ما وجود دارد به نام مقاومت درونی. این مقاومت درونی ست که سد راه شما برای حرفه‌ای شدن می‌گردد. شما برای رسیدن به نقطه‌ی حرفه‌ای شدن، باید بتوانید بر همین یک مانع یعنی بر مقاومت درونی تان، غلبه کنید.

مقاومت درونی چیست؟

مقاومت درونی

ما دو تا زندگی داریم. یکی زندگی قبل از حرفه‌ای شدن و دیگری زندگی بعد از حرفه‌ای شدن. مقاومت درونی، بیشتر مایل به زندگی اول است و نسبت به زندگی حرفه‌ای ما حس نفرت دارد.

حتما بخوانید » رزومه حرفه‌ای را با دوری از این 15 اشتباه بنویسید

مقاومت درونی آنقدر از حرفه‌ای شدن شما متنفر است که با بهانه های مختلف سد راهتان می‌شود. باعث می‌شود یک نویسنده از میز کارش دور بماند.  یک طراح از محل انجام پروژه اش. این دشمن درونی، درون  هر شخصی است که قصد دارد تا در هر کاری، قدمی بردارد و باعث می‌شود هر رویایی را که در سر پرورانده‌اید ، به سرانجام نرسد.

مقاومت درونی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ 

حرفه‌ای شدن

اغلب مردم دو تا زندگی دارند. یکی زندگی که در حال حاضر دارند و دیگری زندگی نکرده‎ی آنهاست که در ذهنشان است. و نیروی مقاومت درونی درست در وسط این دو زندگی ایستاده است.

حتما بخوانید » نویسندگی حرفه ای ؛ 22 گام برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای

رویارویی با مقاومت درونی 

حرفه ای شویم

  • – مقاومت درونی چیزی نیست که بتوان به سادگی آن را دید.  نمی‌توان آنرا لمس کرد یا شنید یا بو کشید. اما می‌توان آنرا حس کرد. وقتهایی که مصمم به انجام یک کار هستیم،  این مقاومت درونی شبیه یک میدان انرژی مقاومت کننده، در برابر ما حس می‌شود.  یک جور نیروی مقابله گر در برابر ماست که نسبت به نیروی قصد ما واکنش نشان می‌دهد.  هدفش این است ما را به بیرون پرتاب کند تا وارد زمان و مکان کار نشویم.  هدفی این است حواس ما را به هر طریقی که می‌تواند پرت می‌کند. برایمان به هر روشی شده مانع تراشی می‌کند تا ما دست به انجام کار مورد نظرمان نزنیم.
  • – اگر به معنای واقعی کلمه، مقاومت را درک نمایید آنگاه لیاقت رسیدن به هر آنچه در سر دارید را خواهید داشت.
  • – یک هنرمند هوشیار، در مواجه شدن با نیروی مقاومت درونی‌اش، باید به شدت سخت‌گیر باشد. هم با خودش هم با دیگران.
  • – بهترین خدمتی که یک هنرمند می‌تواند به دیگران انجام دهد این است که برای خودش و دیگران، الهام بخش مبارزه با نیروی مقاومت درونی باشد.
  • – مسئولیت مقابله با نیروی مقاومت درونی، در دست خود شماست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که باور کنید چنین نیروی وجود دارد

حتما بخوانید » آموزش ادیت عکس حرفه‌ ای‌؛ معرفی ترفندها و برنامه‌های کاربردی 2022

نکاتی در مورد هنر مقابله با نیروی مقاومت برای نویسندگان 

حرفه‌ای شدن

  • – اگر شما یک نویسنده‌اید و قصد دارید چیزی را بنویسید، مسئله‌ی اصلی این نیست که چه چیزی می‌خواهید بنویسید. موضوع کتاب شما سخت نیست، سختی کار اینجاست که باید بنشینید و بنویسید.
  • – آنچه شما را از نشستن و نوشتن، دور نگه می‌دارد، نیروی مقاومت درونی‌تان است.
  • – نیروی مقاومت درونی، برای یک هنرمند آنقدر زیاد است که جالب است بدانید وقتی هیتلر به دانشکده‌ی نقاشی وارد شد، نقاشی کشیدن روی یک بوم سفید خالی  برایش سخت تر از راه انداختن جنگ جهانی دوم بود.
  • – یک هنرمند همانند یک جنگجو ست. هر دو از یک الگو پیروی می‌کنند. هر دو باید هر روز با دشمنان زیادی مواجه شوند و آنها را شکست دهند.
  • – هیچ لحظه‌ای به جز لحظه‌ی حال وجود ندارد که بتوانید کارتان را انجام دهید. آنچه در اختیار شماست زمان حال است. آینده و گذشته هیچکدام در اختیار شما نیستند.

حرفه‌ای شدن

بیشتر بخوانید » 11 مهارت نرم کلیدی برای موفقیت حرفه‌ای

برچسب‌ها: حرفه‌ای , مجله حرفه ,

موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب ساز موسیقی ؛ چه طور یک ساز موسیقی مناسب انتخاب کنیم؟ 22:22
شنبه 11 دی 1400 ساعت 1:52 | بازدید : 336 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

چگونه در انتخاب ساز موسیقی بهتر عمل کنیم؟ چه طور ساز موسیقی مناسب خودتان را انتخاب کنید؟ بهترین ساز موسیقی برای شما کدام ساز میباشد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

قبل از اینکه ساز موسیقی تخصصی خودتان را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و یک ساز موسیقی را که هم متناسب با قابلیت‌های شماست و هم آن را دوست دارید انتخاب کنید. مسلماً برای نواختن ساز، نیاز به صرف وقت و انرژی است و اگر در اواسط کار متوجه شوید که سازتان را دوست ندارید، ممکن است دلسرد شوید و مجبور به تغییر ساز خودتان بشوید.

بنابراین، بهتر است در همان ابتدا، اطلاعات خودتان را در مورد سازها افزایش دهید و با توجه به نکاتی که بیان می‌شود، ساز ویژه‌ی خود را انتخاب کنید.

چه طور ساز موسیقی مناسب خودتان را انتخاب کنید؟

برای انتخاب ساز موسیقی، ابتدا سازهای موسیقی مختلف را اندکی امتحان کنید. با ترومپت، گیتار، ترومبون، ویولا و غیره اندکی بنوازید. البته مسلم است که موزیک خوشایندی نمی‌توانید از آن‌ها در بیاورید! اما نواختن با سازهای مختلف و در دست گرفتن آن‌ها، به شما ایده می‌دهد که متوجه شوید آیا این ساز برای شما جالب است یا نه و ارزش این را دارد که وقت خودتان را برای یادگیری آن صرف کنید یا خیر؛

پیشنهاد ما به شما این است که وقتی می‌خواهید یک ساز موسیقی انتخاب کنید، به یکی از آموزشگاه‌های موسیقی بروید و اگر گروه ارکستری دارند، با رهبر گروه صحبت کنید تا به شما اجازه دهد با سازهای مختلف کمی دست و پنجه نرم کنید. سعی کنید سازهای مختلفی را در دست بگیرید و آن‌ها را امتحان کنید.

بعضی از فروشگاه‌های لوازم و آلات موسیقی نیز هستند که فروشنده به شما اجازه می‌دهد تا سازهای مختلف را در دست بگیرید و شما را اهنمایی می‌کند. می‌توانید به این فروشگاه‌ها نیز سر بزنید و از فروشنده بخواهید به شما اجازه دهد تا هر ساز را چند دقیقه امتحان کنید و نت‌هایی را با هر ساز بنوازید. بعضی از فروشندگان، نکات جالبی را نیز در مورد سازها به شما می‌گویند و راهنمایان خوبی هستند.

یک ساز موسیقی را که هم متناسب با قابلیت‌های شماست و هم آن را دوست دارید انتخاب کنید.نکته: اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید نوازنده‌ی حرفه‌ای یک ساز شوید و در ارکسترها بروید و از این راه چه بسا پول در بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا سری به محل تمرین یک ارکستر بزنید.

در اکثر ارکسترها، این سازها را می‌توانید مشاهده کنید: ترومپت، کلارینت، فلوت، ساکسیفون، توبا، باریتون، ترومبون، پرکاشن و سایر سازهایی مث ابوا، باسون، هورن، ویولون سل و غیره؛ از رهبر ارکستر بخواهید که به شما بگوید در حال حاضر، چه سازهایی لازم است در گروهشان نواخته شود اما تعداد افرادی که آن ساز را می‌نوازند، کم است و نیاز به افراد بیشتری دارند.

حتما بخوانید » آموزش ویولون آنلاین معرفی ؛ 20 کانال برتر یوتیوب برای آموزش آنلاین ویولون

بنابراین می‌توانید متوجه شوید که نوازندگان چه سازهایی تعداد کمتری نسبت به سایرین دارند و یک گزینه برای شما این است که از بین آن سازها، سازی را انتخاب کنید. زیرا بازار کار برای آن ساز، بیشتر است.

حتما بخوانید » آموزش خواندن نت های پیانو

در این صورت، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید در مدت زمان کمتری عضو یک گروه شده و هم آن‌ها را همراهی کرده و هم در نواختن ساز مورد نظر، حرفه‌ای شوید. مجدداً بیان می‌شود که این راه را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند عضو یک ارکستر شده و هر چه سریعتر از راه نواختن ساز، پول در بیاورند.

برای انتخاب ساز موسیقی، ابتدا سازهای موسیقی مختلف را اندکی امتحان کنید.

برای انتخاب ساز، صدای سازهای مختلف را گوش بدهید.

وقتی در رادیو یا اپلیکیشن‌های موسیقی مختلف (مثلاً اسپاتیفای) به صدای آهنگی گوش می‌دهید، کدام صداها برایتان جالب توجه هستند و شما را برمی‌انگیزند و در شما شور و اشتیاق ایجاد می‌کنند؟

برای چند ثانیه، تصور کنید در حال نواختن ویولون هستید، یا خودتان را در حال نواختن گیتار یا هر آلت موسیقی دیگری تصور کنید؛ کدام یک در شما شور بیشتری ایجاد می‌کند؟ سازهای بادی را بیشتر دوست دارید یا سازهای زهی یا …. ؟

حتما بخوانید » 11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

در صورتی که اندکی وقت برای توجه به این نکات و انجام آن‌ها اختصاص بدهید، مطمئناً ساز مخصوص خودتان را پیدا خواهید کرد.

کدام یک در شما شور بیشتری ایجاد می‌کند؟اگر درباره‌ی تعداد زیادی از سازها اطلاعات به دست آوردید و با آن‌ها کمی نواختید و خود را در حال نواختن هر یک از آن‌ها نیز تصور کردید، اکنون نام ۵ ساز را که بیشترین علاقه به نواختن آن‌ها دارید، بر روی کاغذ بنویسید و برای خودتان به طور مختصر بنویسید که چرا دوست دارید این سازها را بنوازید.

حتما بخوانید » آموزش گیتار با 11 اپلیکیشن برتر موبایل (رایگان)

ممکن است نهایتاً متوجه شوید به همه‌ی این ۵ ساز علاقه‌مند هستید و مایلید هر ۵ ساز مورد نظر را بنوازید. چه بسا در آینده نیز همین اتفاق روی دهد و شما بتوانید نوازندهای خوب در هر ۵ ساز بشوید؛ اما برای شروع، لازم است فقط یک ساز را انتخاب کنید. بعداً می‌توانید سازهای دیگر را هم یاد بگیرید.

حتما بخوانید » آموزش ادیت عکس حرفه‌ ای‌

اما برای نواختن یک ساز به طور مناسب، لازم است تمرکز خود را در شروع کار، فقط بر روی یک ساز بگذارید. یادتان باشد که شما مهم‌ترین فردی هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که بهتر است کدام ساز را انتخاب کنید؛

برای نواختن یک ساز به طور مناسب، لازم است تمرکز خود را در شروع کار، فقط بر روی یک ساز بگذارید.انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز انتخاب ساز

در پایان، ممکن است یک ساز موسیقی را انتخاب کنید و خانواده‌ی شما از آن خوششان نیاد. برای مثال، شاید شما به درامز علاقه‌مند باشید اما خانواده مخالفت کند و به نظرشان، این ساز صدای خیلی زیادی دارد. در این شرایط، می‌توانید درباره‌ی درامزهای دیجیتالی به آن‌ها توضیح دهید که فقط با استفاده از هدفون قادر به شنیدن صدای آن هستید.

حتما بخوانید » آموزش عکاسی

یا اینکه در مورد انواع دیگر درامز تحقیق کنید و ببینید آیا سازی شبیه به آن که صدای نرم‌تر و کمتری داشته باشد موجود است یا نه؛ یا اینکه از صداگیرهای مختلف برای کاهش صدای سازتان استفاده کنید. در هر صورت، زود پا پس نکشید! به راه‌های گوناگون بیندیشید و از معلم‌های موسیقی مشورت بگیرید.

امیدواریم یک ساز موسیقی را که به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و در نواختن آن، به فردی حرفه‌ای تبدیل شوید.

منبع » wikihow 

ساز مناسب

انتخاب ساز

دوست عزیز، اگر سوالی در این زمینه داشتید، در قسمت زیر برای ما بنویسید. خوشحال می‌شویم در حد سوادمان شما را راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید » صدا چیست ؟ و چرا می‌توانیم صداها را بشنویم؟ 2022


موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 16

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 258
:: بازدید ماه : 8070
:: بازدید سال : 27545
:: بازدید کلی : 52994